31.05.2014

18 Μαΐου, Η Αγιότητά Του ο 17ος Γκιάλουα Κάρμαπα κάνει μια τελετή για τους νεκρούς και μεταδίδει την ενδυνάμωση του Κούμπερα

TJ-130516-02-053Το πρωί της 18ης Μαΐου ο Γκιάλουα Κάρμαπα έκανε την τελετή του Κόκκινου Τσενρέζι Τζανγκ Τσοκ, μια τελετή για τους νεκρούς.

Μέσω αυτής της άσκησης, λόγω του ελέους και της ευλογίας του κόκκινου Τσενρέζι, η συνείδηση των νεκρών με την απαιτούμενη αρετή και τους καρμικούς συνδέσμους, μπορεί να απελευθερωθεί μέσα στην καθαρή Χώρα της Μεγάλης Χαράς.

Η άφιξη της Αγιότητάς Του στην αίθουσα της εκδήλωσης αναγγέλθηκε από τον ήχο των γκιάλινγκ και το άρωμα του θυμιάματος – ενώ οι αφοσιωμένοι διαμόρφωναν δύο σειράς, δημιουργώντας ένα δρόμο για να περάσει η Αγιότητά Του.
Καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια στην κατάλληλη προετοιμασία της αίθουσας γι αυτή την εξαιρετική εκδήλωση: η σκηνή ήταν πλουσιοπάροχα στολισμένη με τάνκες, λουλούδια και ένα υπέροχο μάνταλα, ενώ η υπόλοιπη αίθουσα αναδεικνύονταν από δέντρα που εκπληρώνουν τις επιθυμίες,ακόμα και από μια στούπα που είχε σαν φόντο τις χιονοσκέπαστες κορυφές των βουνών.

Το βράδυ η Αγιότητά Του μετέδωσε την ενδυνάμωση του Κούμπερα, μιας θεότητας του πλούτου. Ενώ η άσκηση κάθε όψης σοφίας θα οδηγήσει σε απόλυτο βαθμό στο ίδιο απόλυτο αποτέλεσμα – την τέλεια φώτιση – κάθε όψη σχετίζεται επίσης και με ορισμένα σχετικά αποτελέσματα, κατά τη διάρκεια του μονοπατιού. Στην περίπτωση του Κούμπερα αυτή η επίτευξη στο σχετικό επίπεδο σχετίζεται με την αύξηση του πλούτου.

Όμως στην εισαγωγική του ομιλία ο Γκιάλουα Κάρμαπα τόνισε ότι ο αληθινός πλούτος δεν μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά μέσα από την υλική άνεση, αλλά χρειάζεται να σχετιστεί με την ανάπτυξη του εσωτερικού μας δυναμικού.

Όλοι μας σχετιζόμαστε με αυτή τη θεότητα… μια θεότητα η οποία μας προμηθεύει με όλα τα αναγκαία και τις ανέσεις της ζωής – βασικά τον πλούτο της ζωής… Έτσι αυτό αφορά αυτή η σημερινή ενδυνάμωση, αλλά αυτό που θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο είναι ότι από την οπτική του Βουδισμού αυτή η θεότητα του πλούτου, δεν αφορά και τόσο την απόκτηση “εξωτερικού πλούτου”, όπως τον ονομάζω […]

Για να το απλοποιήσω, θα έλεγα ότι ο πλούτος εμφανίζεται σε δύο όψεις: εσωτερικός πλούτος και εξωτερικός πλούτος. Αυτές οι δύο όψεις είναι ανεξάρτητες η μία από την άλλη – έτσι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να επικεντρωθούμε στην ισορροπία αυτών των δύο, στην αλληλεξάρτησή τους […]

Για να συνοψίσουμε, ο εσωτερικός πλούτος δεν είναι τίποτε άλλο από την κατανόηση του εαυτού μας, της αληθινής μας φύσης αναφορικά με τις διάφορες ιδιότητες που μας κάνουν ένα καλό, ευπρεπές ανθρώπινο ον, οι οποίες δεν θα ήταν τίποτε άλλο από το έλεος, τη σοφία, την αγάπη, το κουράγιο, την υπομονή, την ηθική συμπεριφορά, την γενναιοδωρία […]

Γι αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να επηρεαζόμαστε από ιδέες, όπως ότι όταν απαγγέλλουμε ορισμένες εξωτικές λέξεις ή φράσεις ή όταν φανταζόμαστε ορισμένες μορφές, θα εμφανιστεί ξαφνικά ένα ον με ανθρώπινη μορφή και θα μας χαρίσει όλο τον εξωτερικό πλούτο που αναζητούμε. Υπάρχει αυτό το προφανές είδος ερμηνείας, αν όμως προχωρήσουμε στο βάθος της άσκησης του Ναμτοσέ, από την αρχή ως το τέλος, αυτή αναφέρεται αληθινά στις εσωτερικές ιδιότητες που έχουμε. Ξεκινά με το να σκεφτούμε τα άλλα αισθανόμενα όντα, τα όντα πέρα από τον εαυτό μας. Ξεκινά με το αναπτύξουμε σεβασμό προς εκείνους που μας δίνουν αυθεντικό στήριγμα, αυθεντική καθοδήγηση, όπως ο Βούδας, το ντάρμα και η σάνγκα και δίνει επίσης έμφαση στο γεγονός ότι όλα αυτά είναι άχρονα, ότι όλες αυτές οι καλές ιδιότητες βασίζονται στην άχρονη ουσία ή άχρονη φύση – με άλλα λόγια στην κενότητα. Αρχίζει έτσι και συνεχίζει έτσι και ολοκληρώνεται έτσι στο τέλος. Έτσι είναι αυτού του είδους η τοποθέτηση, αυτού του είδους η στάση που μας βοηθά να κατανοήσουμε πραγματικά ότι ο αληθινός πλούτος προέρχεται από την ανάπτυξη μιας αναλυτικής, λογικής κατανόησης της ίδιας μας της φύσης…
Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να κρατάτε στο νου, όταν ασκείστε στις θεότητες του πλούτου.

Μετά, αν έχουμε αυτή τη βάση, τότε αν υπάρχουν θετικές περιστάσεις, όλα μπορούν να συμβούν. Τότε βέβαια, ξαφνικά, με μαγικό τρόπο, μπορεί να εμφανιστεί μπροστά σας ο Ναμτοσέ και να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες σας. Χωρίς όμως αυτή τη βάση, είναι κάτι πολύ απόμακρο.”

Please share
Words of Wisdom
Normally in life, greed – and in most cases even ambition – are things we need to slowly renounce. But while generating your qualities, such as bodhicitta, you need to be very ambitious, almost greedy